Grundejerforeningen Ægir

Navn

Foreningens navn er Grundejerforeningen Ægir.

Formål

Foreningens formål er at forestå vedligeholdelsen af trafikregulerende og andre foranstaltninger, der er etableret med godkendelse af et flertal (2/3) blandt ejerne af de 24 parceller ved Ægirsvej, hvor en del af parcellen er udlagt til privat fællesvej.
Endvidere at forhandle med Vejmyndigheden (Kommunen) om vejanlæggets indretning og vedligeholdelse i henhold til Lov om private fællesveje.

Medlemmer

Foreningen repræsenterer alle 24 parceller, men ejerne er ikke forpligtiget til at være medlem af foreningen.

3.1

Alle ejerne orienteres om foreningens virke, men de kan ikke deltage i foreningens arrangementer og generalforsamlinger og de har ikke stemmeret, såfremt de ikke har betalt kontingent til foreningen i det relevante år.

Hvert medlem (parcel) har 1 stemme.

Bestyrelse

Foreningen ledes af en bestyrelse på 3 medlemmer, der tillige med 1 revisor vælges for en 2 årrig periode på den ordinære generalforsamling.

Bestyrelsen består af Formand og Kasserer samt Bestyrelsesmedlem.

Kassereren varetager sekretærfunktionen.

Formand og Bestyrelsesmedlem vælges på ulige årstal, Kasserer og Revisor vælges på lige årstal.

4.1

Bestyrelsens beslutninger, referater fra generalforsamlinger, samt forhandlinger med myndigheder indføres af sekretæren i en protokol.

Bestyrelsens beslutninger skal træffes i enighed.

Generalforsamling

Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts måned.

Indkaldelse finder sted med mindst 2 ugers varsel ved omdeling til samtlige ejere, jævnfør punkt 3.1

Ekstraordinære generalforsamlinger indkaldes på samme måde.

5.1

Generalforsamlingens beslutninger skal vedtages af mindst 2/3 af de tilstedeværende og stemmeberettigede medlemmer.

5.2

Dagsorden

Dagsorden for den ordinære generalforsamling.

1.

Valg af dirigent.

2.

Bestyrelsens beretning.

3.

Gennemgang og godkendelse af foreningens regnskab.

4.

Behandling af forslag fra bestyrelsen samt eventuelle indkomne forslag.

5.

Valg.

6.

Fastsættelse af budget, herunder kontingent, for næste år.

7.

Eventuelt.

6.0

Regnskab

Foreningens regnskab følger kalenderåret.
Kontingent indbetales for indeværende år i løbet af januar måned.

Foreningens midler anvendes i overensstemmelse med de på generalforsamlingen trufne beslutninger.

Bestyrelsen er bemyndiget til at udpege en eller flere personer til, enten alene eller i fællesskab, at disponere over foreningens formue samt at tegne foreningen i økonomiske anliggender, herunder også at kunne disponere over foreningens midler via elektroniske bankprodukter.

Ophør

Foreningens ophør skal vedtages på en generalforsamling af mindst 2/3 af de tilstedeværende og stemmeberettigede medlemmer - jævnfør 3.1

Ikrafttrædelse

Vedtægterne træder i kraft efter godkendelse af generalforsamlingen 2016