Grundejerforeningen Ægir

 

 

Generalforsamling
den 23. marts 2011

på Hotel Postgården

 

Repræsenteret var:
Nr  3-4-7-8-9-10-12-15-16-18-19-20-21-22-23-24-26
ved 23 personer

 

Formand Lone Hemden
bød velkommen og udtrykte
sin glæde over det store fremmøde, hvorefter man gik til dagsordenen

 

 

Dagsorden:

Referat:

 

 

1.

Valg af dirigent.

 

Inga Kobæk, Ægirsvej 7 blev valgt

 

2.

Bestyrelsens beretning.

 

På generalforsamlingen i 2010, for nøjagtig 1 år siden, vedtog man, at foreningen skulle betale 15. 000 kr. for etablering af 7 stk afløbsbrønde midt i vejen.

Et projekt som et flertal af grundejerne var indforstået med.

Endvidere vedtog man, at tegningen fra 1983, der viser den af Kommunen godkendte indretning af Lege- og Opholds-området, skulle være den man kiggede på, når området skal retableres.

I dag er man så vidt at brøndene er sat og asfalt-bærelaget er lagt. Man mangler at udføre slidlag og at retablere Lege- og Opholdsområdet, hvilket skal ske her i for-sommeren. 
Bump, plantekasser og skilte har været fjernet i  næsten 2 år og for at råde lidt bod på dette, har Kommune og Politi godkendt, at der blev spærret for ind- og udkørsel ved Huslodsvej og skiltet med Blind vej ved Jasminvej.

Kloakarbejdet er udført af Fredericia Spildevand A/S,
som også skal stå for retableringerne.  Det er altså Fredericia Spildevand vi skal forhandle med om retablering af bump, overkørsler og skilte, og vi må forvente kun at få, hvad der svarer til værdien af det fjernede. Det skal bemærkes, at skiltene ikke er genanvendelige, de er næsten 28 år gamle og meget krakelerede.

Fredericia kommune forærer os ingenting, men kommunen og politiet giver tilladelser til skiltning efter vor ansøgning.

Bestyrelsen foreslår, at foreningen snarest efter generalforsamlingen i 2011 optager forhandling med Fredericia Spildevand om gennemførelsen af den løsning, generalforsamlingen bliver enige om.

 

 

 

 

 

 

 

3.

Gennemgang og godkendelse
 af foreningens regnskab.

 

Regnskabet for 2010 viser en beholdning ultimo på 3.906 kr

Indtægterne beløb sig til 10.200 kr. svarende til kontingent og indskud fra 21 medlemmer.

Udgifterne beløb sig til 16.140 kr. heraf 15.000 kr. til etablering af 7 stk afløbsbrønde.

Regnskabet blev godkendt. 

Regnskabet for 2011 viser dags dato en beholdning

på 5.244 kr., og 20 medlemmer har betalt kontingent.

 

 

4.

Behandling af forslag fra bestyrelsen
samt eventuelle indkomne forslag.

Herunder Plan af marts 2011

Der var indkommet forslag fra Bent Liborius, Ægirsvej 16.
Forslaget indeholdt flere muligheder for spærring af ind- og udkørsel til vejen og sløjfning af foranstaltningerne.
Forslagene var til afstemning, men der var ikke flertal for nogen af forslagene.

Plan af Marts 2011 blev drøftet og hver enkelt tilstede-værende grundejer blev spurgt om indvendinger til place-ringen af bump og kasser.

Man enedes om,

at Kasse ved nr 3 sættes i vestsiden tæt på Anemonevej,

at P plads etableres i østside ved nr 4

at P plads ved nr 7 etableres syd for kasse og bump

at kasse ved nr 21 sættes syd for P plads

Plan med de vedtagne ændringer samt udformning af bump er  vedhæftet dette referat.

 

5.

Valg.
På valg er:
Formand Lone Hemden

Bestyrelsesmedlem
Leif Gunnertoft
Begge modtager genvalg

 



Genvalgt for 2 år til 2013


Genvalgt for 2 år til 2013

 

 

6.

Fastsættelse af budget,
herunder kontingent
for næste år.

 

Der blev ikke afsat beløb i budget for 2011

Kontingent for 2012 blev fastsat uændret til 200 kr

 

 

7.

Eventuelt

 

 

Ingen behandling